dissabte, 25 d’octubre del 2014

PRESENTACIÓ DEL TREBALL - 47 DAYS TO GO

Benvolguts lectors i lectores,

El meu nom és Alícia Díaz, vaig a Segon de Batxillerat a l'INS Sabadell de Sabadell i, actualment, em trobo preparant el meu Treball de Recerca.

El meu treball tracta sobre la Unió Europea i tots aquells estats que es troben en un procés d'adhesió a la Comunitat Econòmica Europea. Per això, em moc entre dos eixos principals:

D'una banda, estic investigant el cas de Turquia, un país que porta negociant amb la UE des de fa més de dues dècades, i encara no troba la seva manera d'encaixar en una organització més aviat d'estats occidentals. Arribarà el seu moment d'adherir-se a la Unió? Què suposaria l'adhesió d'un Estat tan gran en l'àmbit institucional europeu?

D'altra banda, ja que la política internacional actual ho demana, estic buscant informació sobre els escenaris en què es poden trobar estats independitzats d'Estats europeus. En altres paraules, què passaria si regions com Catalunya o Escòcia, membres de la Unió Europea per mitjà dels seus governs centrals, s'escindissin d'aquests. Deixarien de ser membres de la UE immediatament? Se'ls retiraria la seva moneda? Dubtes que cal resoldre ara més que mai.

Penjaré regularment l'evolució del meu treball, així com la valoració d'entrevistes que pugui fer, i notícies relacionades amb l'ampliació de la Unió Europea. I és que sembla difícil que segueixi durant molt de temps amb els vint-i-vuit Estats actuals: l'ampliació de les fronteres comunitàries sembla a dia d'avui imminent.

Espero que us agradi,
Alícia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada